mandag 9. desember 2013

Design av stol

I denne oppgaven skulle jeg dekorere en papirstol. Jeg valgte å velge uttrykk som gjenspeiler meg som person og som sier noe om meg selv og mine fritidsinteresser. Størrelsen på stolen var gitt og jeg måtte arbeide etter malen som var delt ut.
Materialer jeg brukte: vi fikk utdelt en  modell av stolen i papir. Redskapene jeg brukte var  lim, saks, universalkniv, nål, tråden, capa papp, voile, plastilin, kvister og kulepenn.

Kompetansemål:
·         Eksperimentere målrettet med teknikker, farge, materialer og redskaper.
·         Konkrete og begrunne en idé. 

Metode: Først klipte jeg den utdelte modellen av stolen i tjukk papir. Etterpå måtte jeg velge opp farger, stoff, tilbehør og tinger som jeg ville ha på stolen min. Jeg ønsket å ha pastellfarger (rosa, lys oransje og blålig) men jeg fant ikke noe som tilsvarte for meg.  Så bestemte jeg å gjøre noe helt annerledes med utseende.  Jeg valgte mørk blå, hvit og brun farger. Hele stolen er dekket med brun myk capa papp. I midten står det en stor sofa og ett lite bord. På begge sider av sofaen henger gardiner laget av voile. Også på venstre side ligger vasen (laget av plastelina og kvister)


Egenvurdering: Jeg synes stolen ble ganske fin og jeg klarte det bra. Stolen er stabil, står veldig bra på bordet, farger og motiver ser ut slik jeg ville dem skal se ut.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar