fredag 23. mai 2014

Geriljabroderi

Vi har fått en oppgave hvor vi skulle skrive en tekst, et sitat, budskap eller et ord. Vi har fått utstyr som tråd, nål og noe å brodere på. Først øvde vi med utprøvinger av ulike brodersting med mist seks ulike typer. Etter på valgte ut tre ord og laget ulike sinnsstemninger med egne skrifttyper som (HUMOR, KJÆRLIGHET, RO, SKUFFELSE, og SKREKK osv.) . Byttet ut ordet med et ord som beskriver sinnsstemningen for eksempel: GLEDE- JOY, HUMOR- LATTER. Jeg har tegnet ulike skisser som jeg vil ha på min brodering. 

Broderiet skal inneholde et dekorativt element med et passende dekorelement til teksten, for eksempel det kan være en bord eller et motiv. Jeg bestemte å velge rose som en motiv. Som inspirasjon for meg var Tyrell huset sigil fra filmen "Game of the Thrones" og deres uttrykk Growing Strong som betyr vokser sterkt. Jeg har brukt attestting og korssting fordi jeg syns det er den fineste broderiet typer. 
Egenvurdering: Jeg syns det var veldig interessant oppgave. Jeg har lært meg broderiet historien og ulike broderiet typer. Dessuten den tok mange timen for å bli ferdig jeg er ganske fornøyd med sin resultat. Jeg jobbet ganske effektivt å kommet med en gang. Broderiet ser ut bra. Jeg hadde litt problemer med komposisjon men i hvert fall jeg prøvde sin beste.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar