fredag 23. mai 2014

Moodboard

Som oppgave fikk jeg å lage en moodboard som visualiserte Vg2 studiet jeg har valget til neste skoleår. Jeg bestemte å lage moodboard i interiør og utstillings design, fordi jeg er veldi interesrt i det. En moodboard er en  papplate som er fylt med bilder, ord eller uttrykk som forteller om et produkt. Så jeg bestemte å ha veldig rolig, pastell farger med lit kontrast. Dessuten jeg var sikker på at jeg skulle lage mitt moodboard i vintage still "gamlestilen". Jeg vet fra min praksis at det er veldig vanskelig å finne bilder i blader som skulle passe godt, så jeg har tatt halv parten bilder fra internettet.
 Jeg tok A3 ark. Som bakgrunn i collage jeg har brukt tapet i forskjellige gul toner. Etter på limet inn vinduet,sofa puter kommode og andre møbler. For å få mer inntrykk jeg har tatt noe bilder i blå farger å limte dem inn i helhet. På sånne måtte fikk jeg varm og kald kontrast.


Egenvurdering: Detter er min moodboard. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Jeg har bevisst fargebruk, ganske bra helhet og definitivt visualiserte egne tanker. Når du ser på moodboard du kan se med en gang at dette er interiør design. Den eneste feil jeg har gjort var at kontrast mellom sofa som er rett i senter har og bakgrunn er veldig svak men i hvert fall komposisjon ser ut ganske bra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar